Det är inte varje lördag som vi får predika för 20-talet muslimer på Frölunda Torg

På ett regntungt Frölunda Torg fick vi, under förra lördagen, möjlighet att samtala med och predika för många muslimer.

Kristina sökte upp en grupp barn och samlade dem runt sig.

Innan hon började sin predikan, gav hon barnen var sitt traktat, som handlar om Jesus. Det var fint att se hur barnen tog emot den lilla lappen. Därefter började hon förklara det häftigt glada budskapet om att det finns hopp för barn, liksom för vuxna.

Alldeles stilla stod barnen där, en lång stund, och lyssnade till budskapet om att Jesus har försonat alla barn och alla vuxna, i alla tider och i alla sammanhang, från all synd och all skuld.

Hon pekade på sin skylt och på namnet JESUS – som står där i stora, röda VERSALER. Den som inte se namnet JESUS – ser det inte och den som inte vill höra om namnet JESUS – hör inte.

Man måste ha ett intresse av att se och att höra om JESUS

Där fick hon predika om att Jesus är mera än en profet. Jesus är frälsaren och det enda verkliga hoppet – som vi har.

Alla – barn liksom vuxna – får ta del av denna fantastiska möjlighet under förutsättning om att man vill öppna i sitt innersta, sitt hjärta och ta emot lösningen, som himmelens Gud har gett oss.

Kristina nämnde om rövaren på korset – som bad om en tanke från Jesus – men fick löfte om ett paradis.

Följ med i samtalet på Facebook här:

Det handlar om att omvända sig till Jesus Kristus – i tro

Bibelns viktiga budskap handlar om att omvända sig till Jesus Kristus – i tro – med allt det onda som man bär på inombords, från sin självcentrering och synd.

Men det handlar inte om att man måste göra en massa saker för att blidka Gud – eller att be många gånger varje dag – på ett speciellt sätt. Nej, allt är redan fixat och klart. Jesus gjorde allt som behövdes göra, för länge sedan. Nu handlar det om att vi, var och en, verkligen vill sätta oss in i vad räddningen innehåller och betyder.

Nu har var och en möjlighet att ta emot detta fantastiska erbjudande. Lösningen ligger i att vi ödmjukar oss under den störste – under Guds son Jesus Kristus.

Det handlar om tro – att tro på Jesus Kristus.

Muslimerna på Frölunda Torg var öppna och stilla

Efter predikan frågade hon en pappa om han ville ha en bok som berättar om vem Jesus är. Det ville han. Utan att blygas gick han sedan omkring med NT i handen, medan han samtalade med oss andra.

Det finns hopp för muslimer!

”Kyrkan utan tak”
har öppet

I morgon – lördagen den 19 oktober – samlas vi åter igen i ”Kyrkan utan tak” på Frölunda Torg, klockan 14.00.

Välkommen – du också!













Om Sven-Allan Johansson 167 artiklar
Ansvarig utgivare för sistatiden.se

Bli först med att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.